Alla inlägg under januari 2016

Av frksmilla - 26 januari 2016 13:06

Jag har bestämt att flytta min blogg till ett site som passar bättre till mitt innehåll


Ny plats är https://frksmillablog.wordpress.com/

Av frksmilla - 22 januari 2016 13:55

Då blev det ett nytt år. Frk.Smilla står på land och väntar med tålemod på att bli puslat och sen komma i sitt rätta element... vattnet...

Skeppar har ingen stora planar med ändringar ombord, men änddå, lite grejor måste göras. Til exempel skapa plats för böker i salonen... det blir fler och fler nödvendiga böker nu var skepparekursen håller på.

Desutom måsta masten ha ett ordentligt genomsyn och kanske nytt Dynema fall till storen. Ligesom kick'en måsta monteras tillbaka efter den försvann up i masten förra vår under jungfru seglingen. Det blev fixat med att montera en rodkick i maj, men änddå måste kick'en på igen.

Det skall också fixas så gennaker kan sättas i år. Jag har aldrig set den... då jag funderade på att hissa den i somras uptäckte jag att det fattedes ett fäste till den på masten... tidigare ägeren har vist aldrig använd den heller.

Och så är där aktersalonen som läckar... surt... det händte efter att hon var på varv förra vinter. Bara en liten läcka, men lite dryp in i salonen ger obehagligt miljö och lukt... Det skall fixas !!

Annars kliar det i näverna och kilrar i magen efter att märka båten duva under föttarna. I år skal det seglas mer och längre, även om jag kommer att segla ensam...  Uhh, solen skinner just nu... jag längtes...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Segling

Löst och fast...


Ovido - Quiz & Flashcards